neděle 28. září 2008

27.9.08 - Rychlovka

Tak jsem využil krásného zářijového počasí a vyrazil jsem na necelou hodinku na brouky. Samozřejmě už jsem neočekával žádné extra kousky, ale jak se blíží zima, potěší vše. Za lovnou metodu jsem zvolil smyk...a podle toho taky vypadaly úlovky: několik druhů Apionů, dřepčíků a taky mě potěšilo slunéčko Adalia decempunctata. Bohužel mi do smýkačky padalo pořád to samé, tak jsem si alespoň mohl natrénovat focení mrňavek...

Adalia decempunctata

cf. Ischnopterapion virens

...a nějácí ti dřepčíci, na některé fotky jsem hrdý:)

...


4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Podle fotek nerad určuji, ale Apion na fotografii by měl být s největší pravděpodobností Ischnopterapion virens.

Krep

Radim řekl(a)...

Ahoj,
díky za určení, je mi jasný že to asi nebude 100% ale mrkl jsem na fotky na webu a nejspíš to bude on...musím se přiznat že zatím poznám jenom že je to Apion, víc ni:) Ještě jednou díky

Anonymní řekl(a)...

Ještě ke dřepčíkům - ty poslední dvě (možná i ta první) budou patřit k rodu Crepidodera. porovnej to tady: http://www.biol.uni.wroc.pl/cassidae/European%20Chrysomelidae/crepidodera.htm

Krep

Anonymní řekl(a)...

ahoj

apion je opravdu virens , a ten dřepčík se jmenuje crepidodera aurea

jinak ještě k tomu chmelu - to je psylliodes attenuatus ...

rád se vždy kouknu na stránky

ahoj

petr boža