neděle 7. září 2008

Na chmelu

Tak jsem se jako správný vysokoškolák zúčastnil chmelové brigády...a jako správný broukař jsem si našel během dvanáctihodinové pracovní doby na česačce čas i na brouky. Bohužel broučí fauna byla až moc jednotvárná a dala by se charakterizovat asi takto: za 17 dní jsem viděl asi 10000 ks slunéček sedmitečných, 100 ks slunéček jiných druhů, několik tisíc mě neznámých chmelových dřepčíků, stovky hnojníků a dva chrobáky u suchých záchodů na ubytovně, 2 ks střevlíka kožitého a 1 ks střevlíka zahradního. Tolik slunéček mě opravdu překvapilo a to hlavně po tom, co jsem se dozvěděl, že chmelnice jsou během roku téměř pořád postřikovány proti mšicím...čím se tam brouci živili je mi záhadou. Každopádně jsem si brigádu užil a už se nemůžu dočkat, až si za vydělané peníze koupím svůj vysněný binokulár:)



Vlevo dřepčík hojný na chmelu, vpravo slunéčko velké (Anatis ocellata)




Barevné formy slunéčka Harmonia axyiridis



Slunéčka Calvia quatuordecimguttata (cf.), Hippodamia variegata, Coccinella quinquepunctata

A ještě jeden obrázek dokazující všudypřítomnost slunéček...

Žádné komentáře: