sobota 3. července 2010

Začátek července...

Pěkné počasí láká na brouky. Na několika nedávných kratších vycházkách jsem nalezl i některé zajímavější druhy (alespoň pro mě). Povzbuzen pozorováním nosatce rodu Cionus v Libickém luhu (viz níže) jsem se rozhodl najít nějakého toho diviznáčka, jak se česky tito brouci nazývají, i u nás doma. Na diviznách bohužel nic, ale krtičníky zaručují úspěch - našel jsem na nich druhy C. scrophulariae a C. tuberculosus (tento druh bývá masově). Dlaší zajímavý druh, který jsem v nedávné době potkal, je Dascillus cervinus. Tento brouk je u nás jediným zástupcem celé nadčeledi Dascilloidea. Měl by se poměrně hojně vyskytovat na horských vlhkých loukách, tenhle byl však můj první.
Léto je také dobou krasců, proto jsem se rozhodl napravit fakt, že jediného krasce rodu Buprestis jsem našel doma na slunečníku (viz ještě níže) a vydal jsem se prozkoumat čerstvé smrkové paseky. Nakonec jsem uspěl, i když podle počtu výletových otvorů na starých pařezech bych čekal, že nalezení krasce na pařezu bude jednodušší záležitost. Při hledání jsem nalézal hojně tesaříky Clytus lama nebo Arhopalus rusticus.
Věřím, že během léta se mi podaří ještě na nějakou tu zajímavost narazit...no a samozřejmě i vyfotit.

Cionus scrophulariae

Cionus tuberculosus

Dascillus cervinus

Dascillus cervinus

Buprestis rustica

Buprestis rustica

Odlet Lygistopterus sanguineus

Žádné komentáře: