sobota 28. března 2009

27.3.2009 - Skorošice

Dnes jsem využil krásného a teplého dne a vyrazil jsem...k babičce:) Cestu jsem si ovšem zpříjemnil krátkou zastávkou v třešňové aleji táhnoucí se od vesničky Skorošice podél hlavní silnice směrem na Javorník ve Slezsku. Asi tušíte správně, že jsem chtěl opět zapátrat po krasci Anthaxia candens, tentokrát však v neprofláklé oblasti. Každý druhý strom podle mě spňoval nároky krasců, ale bohužel zase nic. Nalezl jsem mnoho výletových otvorů a požerků, které by klidně mohly patřit candensce, ale něják pořád ne a ne a proto jsem to vzdal a řekl si, že to zkusím jindy. Jedinné co jsem ze třešní vyšťoural byla larva tesaříka, nejspíše Saperda, ale nechám se překvapit, co vyleze. Prozkoumal jsem také tůňky v polích, kde byli hojní vodomilové rodu Helophorus, alespoň že tak!
Toť vše, následovala jenom buchta u babičky:)

Třešňových stromů u Skorošic je opravdu dost, jen těch krasců ne.

.

Zanedbaná alej plná starých třešní...

Helophorus sp.

Žádné komentáře: