neděle 9. listopadu 2008

Černovír - 4.11.2008

V úterý mi ve škole odpadla nějaká výuka a tak jsem dlouho neváhal a nechal se svézt autobusem až za Olomouc, kde už pomalu začíná známé Litovelské pomoraví. Opět jsem si prošel mě už dávno známá místa, tentokrát však v jiné roční době. Lákalo mě zase hlavně staré trouchnivé dřevo skrývající plno zajímavého hmyzu. Zaujal mě mrtvý topol, který jsem obhlížel už dlouho, ovšem vichřice z minulého týdne shodila vrchol kmene a tak se mi otevřely nové možnosti. Pod kůrou jsem poprvé v životě spatřil exoticky vyhlížejícího lesáka Cucujus cinnabaerinus (Scopoli, 1763) a taky kovaříka Ampedus sanguinolentus (Schrank, 1776). Nechyběli ani hojní potemníci Bolitophagus reticulatus (Linnaeus, 1767) a Uloma culinaris (Linnaeus, 1758). Prošel jsem si ještě pár kmenů, ale nic nového už jsem nenašel, i tak to bylo úspěšné odpoledne.

Padlý topol ukrýval pod kůrou plno krásných brouků

Cucujus cinnabaerinus (Scopoli, 1763)

Bolitophagus reticulatus (Linnaeus, 1767)

Žádné komentáře: