neděle 13. září 2009

13.9.2009 - Předpodzimní

Dnešní přívětivé počasí mě po obědě na chvíli vylákalo ven. Chtěl jsem najít nějaké brouky a otestovat foťák v terénu. Vzhledem k datu jsem už nic zvláštního neočekával, ale přesto jsem pár pěkných objektů našel a některé i zdárně vyfotil. No posuďte sami...:)


Houboví mikrodrabčíci...rychlé to potvory:) (determinace vítána)


Další rychlík: Dissoleucas niveirostris Jordan, 1925


Protapion cf. nigritarse (Kirby, 1808)

Simo hirticornis (Herbst, 1795)


Staří známí dřepčíci z osik...

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jen dvě poznámky: 1.Protapion nigritarse - pohled té fotky může lehce zavádět, ale spíš bych ho tipnul na P.fulvipes (tvar těla tomu napovídá a rovněž ztemnělá tykadla)

2. Simo horticornis - zde jen malé upřesnění, je to S. hirticornis

3. A dodatek - ti dřepčíci - rod Crepidodera

Krep

Anonymní řekl(a)...

Díky ,Krepe, za upřesnění, toho apiona mi určili Poláci-hodím tam cf., u Sima to opravím a dřepčíky už znám z loňska:)
Radim

Anonymní řekl(a)...

pokud to neurčoval Marek Wanat, dej tam spíš Protapion cf. fuvipes ;-) - na 90% je to on. Ale je to na tobě...

Krep